Bloček

Otevíráme druhou desetiletku 12.01.2015 Vážení a milí přátelé, na letošní "osmičkový" rok připadá hned několik významných výročí. V Dačicích byl vyn...

Otevíráme druhou desetiletku

09.05.2018

Vážení a milí přátelé,

na letošní "osmičkový" rok připadá hned několik významných výročí. V Dačicích byl vynalezen kostkový cukr (před 175 lety), Československá televize začala vysílat barevně (45 lety - vzpomínáte? primář Sova vedl porady v barvě) a pánové Page a Brin pro nás vytvořili vyhledávač Google (před 20 lety). To abychom se u té barevné televize a šálku kávy oslazeného kostkovým cukrem nenudili a přemýšleli o tom, jak se se svým webem dostat ve výsledcích vyhledání zase o trochu výše. Rok 2018 je vůbec plný zajímavých jubileí, ať už těch seriozně vážných nebo zcela prostých, kterých si možná ani nevšimneme. I my, v CeSYSu, jsme právě překročili jedno datum, které nikterak netrčí z kalendáře, ale přesto je pro nás datem jubilejním. CeSYSu je v těchto dnech deset let. Mohli bychom to odbýt obrázkem číslovky “10” a citoslovcem "bum" třeba na Facebooku, ale myslím, že pár vět je namístě.

Když jsem se v roce 2012 a 2014 ohlížel zpět, přidal jsem vždy výčet nových nástrojů, počet agregovaných zájezdů, cestovních kanceláří a další suchá statistická čísla. Letos tak neučiním, pouze si vypůjčím jednu větu z těchto dřívějších ohlédnutí:  "Není to jen o tom, co vidíte na obrazovce." Fakt, že se nám za těch deset let podařilo CeSYS vybudovat a vydržet na trhu, který byl tu zahalen sopečným dýmem, jindy ponořen do finanční krize a to vše vláčejíc za sebou konkurenci zakousnutou do kotníku, není dílem počítačů, systémů, jedniček a nul - ale dílem společné spolupráce mezi týmem lidí v CeSYSu a ještě lepším týmem "tam venku": vás cestovních agentur od Aše, přes Košice až po Szeged. Dovolte mi, abych vám za to upřimně poděkoval.

Abychom se podívali i vpřed, intenzivně pracujeme na CeSYSu 4, který bude představovat zcela nové a unikátní řešení systému pro prodej zájezdů na internetu. Ano, bude to změna, ale změna nutná a zásadním způsobem inovativní. Připravujeme také další odborná školení (Marketing, Obchodní případy) a celou řadu dílčích novinek a vylepšení. Sledujte prosím naše newslettery, vše důležité v nich včas najdete.

Užijte si slunné květnové počasí a za celý tým CeSYSu přeje bezvadnou sezonu,  

Jan Duffek


GO Brno 2015

12.01.2015

Jak jsem psal v posledním loňském bločku, chceme být i v roce 2015 blíže k Vám. Co se týče veletrhů, první možnost k setkání máme již tento týden na brněnském GO, který navštěvujeme pravidelně od roku 2009 a ani letos nebudeme chybět (stánek 009). Stejně tak jako na únorovém Holiday Worldu a podzimním Travel Meeting Pointu v Praze.

Nicméně jednu změnu jsme přeci jen přichystali. Na GO v Brně jsme upustili od prezentace prostřednictvím velké expozice, tak jak to mu bylo v letech minulých. Nicméně se nemusíte bát, servis pro Vás zůstane nezměněn (kalendář se pomalu plní, pokud potřebujete prezentaci napište Janě :). Důvodů k tomuto rozhodnutí je několik. Tím hlavním je fakt, že veletrhy - a obecně akce tohoto fomátu zaměřené na výjezdový cestovní ruch - pomalu ustupují do pozadí a jejich místo zabírají jiné efektivnější formáty (prezentace, workshopy, internet).

A to je směr, kterým se ubíráme a chceme nadále ubírat i my. Například přípravy konceptu jarních školení, které chceme opět rozprostřít do více měst a menších "pracovních" skupin, již běží. Paralelně realizujeme prezentace a školení přímo u Vás. A na stole jsou další nápady, jak prezentovat CeSYS tak, aby to pro Vás bylo maximálně efektivní a srozumitelné.

Takže se prosím neděste, že v Brně nenajdete ten velký modrobílý stánek. Jsme tu s Vámi pořád a žádné jiné důvody, než ty výše popsané, v tom nejsou. :)

Na brzkou shledanou (třeba v Brně:)

Jan Duffek

Rok 7 & PF 2015

17.12.2014

Karel Čapek kdysi napsal, že čas je strašně relativní pojem. A měl pravdu. Přijde mi to jako včera, kdy jsem napsal první, tak trochu bilancující, bloček Rok 5. Ohlížel jsem se zpět do časů začátků CeSYSu - první kanceláře, první “pevné linky”, první verze CeSYSu a posledního pokusu manželky mít mě ve tři doma. Od té doby uplynuly další dva roky, které přinesly mnoho nového, a jak pevně věřím, posunuly CeSYS ne o kus dál, ale blíž k vám - cestovkám po celé České, Slovenské a nově také Maďarské republice.

Je tedy čas na další krátké ohlédnutí zpět (a kousek dopředu).

CeSYS PF 2015

Když už jsem nakousnul Maďarsko, tak s ním rovnou začnu. Rád vzpomínám, když jsme tam byli s Honzou Polákem poprvé, tuším někdy v roce 2010. V Bratislavě za Slovnaftem začíná jiný svět. Nerozumíte ani "ň", z bankomatu lítají miliony a to, čemu říkáme maďarský guláš opravdu není maďarský guláš. Lidé jsou fajn a (nejen) Budapešť je krásná.

Tenkrát to bohužel nevyšlo a tak jsme letos z jara oprášili ambice, forinty v pokladně a řekli jsme si, že tu Budapešť dáme. Makáme a pomalu se to začíná hýbat. Ale nechám mluvit Petera, který vede maďarskou “pobočku CeSYSu”: "Od polovice roku 2014 je CeSYS dostupný aj v Maďarsku, kde je známi pod menom CeSYS Utazásirendszer. Na Maďarskom trhu sa nám podarilo v krátko čase spracovať veľkú väčšinu ponuky miestnych tour operátorov. Ponúkame nový štandard v oblasti online predaja zájazdov pre miestne cestovne agentúry. V priebehu niekoľkých mesiacov sa CeSYS Utazásirendszer stal známym svojou otvorenosťou, kvalitou a nízkymi nákladmi pre agentúry. Momentálne ho používa prvých 15 cestovných agentúr a spúšťanie ďalších prebieha rýchlo." A už si tě Peter všimla i media. Tak držím palec.

Z Budapešti se přemístíme k našim kolegům na Slovensko, kde spolupracujeme s více než dvěma stovkami provizních prodejců a osmdesáti touroperátory. Aktivně pracujeme na konsolidaci dat. Podařilo se nám vytvořit systém pro vyhledávání podle počtu lidí a věku dětí. Napojujeme stejně jako v ČR recenze hotelů a mapy s jejich polohami. Když jsem se ptal Beaty, naší vedoucí slovenské “pobočky CeSYSu”, co by chtěla v tomto bločku zmínit, napsala mi, že hotline. Funguje stejně jako v ČR a snaží se řešit všechny požadavky, tak abyste byli s CeSYSem maximálně spokojeni. A samozřejmě platí, že všechny realizované novinky za poslední dva roky se objevily nejen v české verzi CeSYSu, ale i v té slovenské.

Kolik těch novinek a vylepšení bylo? Přesně to spočítané nemám, ale obecně lze říci, že minimálně jedna novinka se v CeSYSu objeví každý měsíc. Jen pár za všechny z těch úplně posledních a nejžhavějších - CeSYS TV, “custom” šablony výsledků vyhledávání, detailu hotelu a termínu, nový newsletter, vlastní hodnocení hotelů, online platby, SEO modul, doplňkové služby jako např. Click2Claim … asi nemá smysl dělat kompletní výčet. Spíš bych chtěl poděkovat všem cestovkám za jejich připomínky, náměty a postřehy. A klukům na Vývoji, jak se s tím dokáží poprat. Funguje to pořád skvěle i po těch sedmi letech. Důkazem budiž třeba CeSYS 3 nebo celková návštevnost CeSYSu, která letos určitě přesáhne hranici 5,7 milionu unikátních uživatelů. To je skoro o třetinu více než před dvěma lety ...

Ale není to jen o tom, co vídíte na obrazovce.

Pravidelně vyrážíme za vámi, ať už na školení, veletrhy nebo prezentace (viď Jani?:). Snažíme se s vámi diskutovat nejen o CeSYSu, ale také o marketingu, nových prodejních nástrojích a trendech. Letos jsme na jaře odjeli šňůru workshopů po devíti českých městech a na podzim pak klasický formát Ostrava - Brno - Praha, loni prodloužený o Bratislavu a Košice. Váš zájem nás těší, potkali jsme s většinou z vás. Díky za to! Vidět jsme se mohli i na Go v Brně, HolidayWorldu a Travel Meeting Pointu v Praze, na prezentacích katalogů 101 CK Zemek. Mimo to Jana Kaucká a Erik Jozéfek odjeli desetitísice kilometrů na stovkách školení přímo k vám a na hotlině podpoře jsme vyřidili jen letos skoro dvacet pět tisíc vašich požadavků - redesignovali jsme desítky webů a skoro stovku nových webů pro vás vytvořili. Na fotky ze setkání s vámi se můžete podívat na našem FB.

Stále platí, že pro Vás masterujeme data a kompletně se staráme o kvalitu a úplnost dat. Není to práce jednoduchá, nejsme neomylní, ale (ne)dovedu si představit jak by CeSYS vypadal, pokud bychom do této činnosti neinvestovali. Stejně tak jako do dalšího vývoje CeSYSu.

A co plánujeme na příští rok? Psát, že se můžete těšit na řadu novinek, nové převratné nástroje a bůhví co ještě mi přijde trochu otřepané. Chceme zůstat v prví řadě stejně aktivní jako v minulých letech a mohu vám slíbit, že CeSYS zůstane i nadále tím správným řešením provizního prodeje. Řešením, které stojí na racionálních základech, nekonkuruje vám a do ničeho vás netlačí. Za cenu, kterou držíme již sedmým rokem stejnou.

Díky za důvěru a přeji Vám za všechny z CeSYS Týmu krásné Vánoce a vše nej do nového roku!

Jan Duffek

P.S.

Jsou Vánoce, tak se mrkněte na to, co se letos pozitivního ve světe stalo - třeba tady. :)

CeSYS pro mobilní zařízení

03.11.2014

Mobilní zařízení využívá k vyhledávání zájezdů čím dál více lidí a tento trend dlouhodobě velmi rychle roste. CeSYS nezůstává pozadu a již pro Vás testujeme zbrusu novou technologii, která umožní zobrazení webových stránek na chytrých telefonech a tabletech.

CeSYS pro mobilní zařízení

Na vašem chytrém telefonu nebo tabletu můžete beta verzi vyzkoušet na http://m.cesys.eu.

Informace o plánovaném upgradu

20.10.2014

V noci z 22. na 23. 10. opět vylepšíme váš CeSYS. Budeme upravovat strukturu URL detailu hotelu a detailu zájezdu, tak aby byly atraktivnější pro internetové vyhledávače. O zaindexované URL samozřejmě nepřijdete, budou se automaticky přesměrovávat na nové adresy.

Druhá výrazná změna proběhne ve výsledcích vyhledávání, abychom byli schopni lépe upravovat vzhled nabídek, je nutné částečně pozměnit strukturu kódu. Naším cílem je vše odkontrolovat tak, abyste Vy ani Vaši klienti realizované změny vůbec nezaznamenali. Pokud byste i přes to zaznamenali, že se Vám bude zobrazovat jinak než jste zvyklí, neváhejte nás kontaktovat na hotline podpoře (podpora@darkmay.cz, tel. 480 00 25 25).

Děkujeme za pochopení.

Tým CeSYS

Najdou vaši klienti to, co hledají?

14.10.2014

V ČR působí možná nejvíce cestovních kanceláří v přepočtu na jednoho obyvatele na světě. V CeSYSu je aktuálně 287 CK. Nabídka zájezdů cestovních kanceláří je tedy široká, nicméně v mnoha případech velmi podobná nebo dokonce totožná.

Znáte to, dovolenou v jednom konkrétním hotelu - třeba v Turecku nebo Egyptě - si může vybrat váš klient hned od několika různých cestovních kanceláří. Rozdíl je většinou v ceně nebo poskytovaných službách. Nicméně je to pořád tentýž hotel, na tomtéž místě, v té samé destinaci.

Co se stane pokud vezmete takto strukturovanou nabídku a velmi zjednodušeně řečeno ji dáte "na jednu hromadu"?

Vznikne nabídka, ve kterém něco najít není úplně jednoduché. Navíc pokud hledáte pro klienta konkrétní hotel, velmi pravděpodobně ho najdete několikrát a pokaždé se bude jmenovat trochu jinak. Jednou jeho název odpovídá skutečnosti, podruhé si ho nějak pojmenuje sama cestovní kancelář a často narazíte na název hotelu kreativně obohacený o marketingové sdělení CK (např. Hotel Sea Gull - NEJLEŠPÍ NABÍDKA NAŠÍ CK ZA LASTMINUTOVÉ CENY!!!). Ta chyba je tam záměrně.

Z Výsledků vyhledávání pak "trčí" na návštěvníka vašeho webu nikoliv výsledek vyhledávaní, ale další výzva k vyhledání toho, co klient vlastně původně hledal.

Mimochodem to také značně ztěžuje možnost napojení dalších informací spojených s hotelem - jeho recenze, zobrazení polohy na mapě atd. Jak si má klient vybrat tu správnou recenzi hotelu, když není schopen najít hotel, který hledal. Jak má vložit recenzi k hotelu, kde strávil super dovolenou, když má na výběr z několika podobně se jmenujících hotelů? V kterém jsem to tedy vlastně byl?

To je jen namátkou několik důvodů proč jsme se rozhodli slučovat nabídky různých cestovních kanceláří do jednoho hotelu pod jeden ověřený a správný název hotelu. Toho hotelu ve kterém jste skutečně strávili dovolenou. Když jsme s tím začali před šesti lety, nikdo jiný nic podobného v ČR nedělal. Během krátké doby jsme si vytvořili nástroje a systém (nebyla to malá investice) k co nejspolehlivějšímu a nejrychlejšímu masterování hotelů. V současné době se věnuje práci s hotely menší tým lidí (není to malá investice).

Ale stojí to za to. Pro Vás. Výsledkem je přehledný prodejní systém pro vás a vaše klienty. Vyzkoušejte si ho nezávazně ještě dnes.

Liesketing aneb "Všichni od nich odchází II."

06.10.2014

Rok se s rokem sešel a už je to tu zase. Opakuje se to jako podzimní chřipka. Letos zase o něco agresivnější, nicméně pořád stejně jalové. Možná už to dorazilo i k vám. A pokud ne, tak vemte jed na to, že dorazí. Dovolte mi krátké pozastavení u komediálního thrilleru “Všichni od nich odchází II.”

Vzpomenete si na bloček o liesketingu, který jsem napsal skoro na den přesně před rokem - CeSYS krachuje, je konec, cestovní agentury hromadně odcházejí jinam? Fajn, letos si to zopakujeme znovu, se stejným režisérem a ve “vylepšené”, dvojkové verzi. Tenkrát nás opuštěly jednotky cestovek, letos je zápletka vylepšená a jsou to rovnou desítky. Lze tedy předpokládat, že napřesrok budeme řešit odchod stovek cestovek najednou a celá trilogie tak definitivně dostojí svému komediálnímu žánru.

A aby toho nebylo málo, například pojem inovace od prvního dílu prodělal dokonalý významový veletoč. Zatímco minule byl prezentován jako hybná síla celého vývoje, letos je tomu přesně naopak. Věděli jste, že když něco neumíte nebo tomu nerozumíte je to inovativní přístup? Bingo. Mám silné puzení začít citovat ze Švejka, ale o tom tenhle bloček být nemá. Opusťme nepovedenou komedii vysílanou do světa jedním z našich konkurentů a přelaďme se do reálného světa. Pro jistotu přidám pár čísel.

Za prvních devět měsíců přešlo na CeSYS celkem 65 cestovních agentur, z toho 6 od výše zmiňovaného liesketéra. Za stejnou dobu hledalo svojí dovolenou na webech s CeSYSem celkem 4,6 milionu lidí (což je o 11% více než loni) a opět jste trhli rekord v červencové návštevnosti - 862 tis lidi (což je o 27% více než v červenci 2013).

A kolik cestovek nás opustilo? Přesně 26, z toho 21 cestovek ukončilo svojí činnost a 5 přešlo na konkurenční řešení.

O správném významu slova inovace se vás pokoušíme přesvědčovat průběžně přidávanými novinkami (od ledna do konce září letošního roku jsme jich přidali minimálně 12 - online platby, vlastní hodnocení hotelů, nový newsleter, antispamová ochrana, nová kritéria vyhledávání atd.). K dipozici máte na 6500 českojazyčných recenzí a můžete si sami přidávat další, vyhledávání hotelů je díky masterování přehledné a můžete se těšit na vylepšené online rezervace

Pokud budete potřebovat cokoli ověřit nebo vysvětlit jsme vám k dispozici na telefonu 480 00 25 25 nebo emailu podpora(zavináč)darkmay.cz

Tak zase za rok u třetího pokračování této komedie nashledanou. :)

Jan Duffek

P.S.

Mimo to jsme již pár měsíců aktivní na maďarském trhu, kde se nám podařilo v rekordně krátké době zpracovat produkty 20 největších maďarských cestovek a vytvořit Utazasirendzser (maďarská mutace CeSYSu), který využívají první maďarští provizní prodejci.

Novinka: vložení aktuality do sideboxu

11.03.2014

Jak se dělá liesketing

04.10.2013

Minulý týden jsem seděl v kanceláři a připravoval prezentace na blížící se školení. Mám z toho radost, přihlásilo se 140 cestovek, říkám si, to je více než na jaře a minulý rok na podzim. Motivace jako hrom - připravit dobrá témata, nenudit a hlavně ukázat, jak se s CeSYSem dá vydělat víc peněz. Musí to být tedy dobré, jak pro stávající tak ty nové.

Do toho zvoní telefon. Dozvídám se, že cestovky od CeSYSu houfně odcházejí jinam.

Tužka padá pod stůl, brada na stůl a v hlavě se mi rozjede krátký film vykreslucí následující dlouhé měsíce: finanční ředitel se zastřelil na wc, fronta na pracáku, exekutor zabavuje dětem tříkolky, prosím souseda o kilo brambor a do toho palcový titulek v COTu: Krach!...

Nakonec se ale zvednu (i s tužkou) a jdu se podívat do "papírů". A tam se odvíjí úplně jiný příběh než ten, který mi prolétl hlavou před chvílí.

Jen za prvních 9 měsíců letošního roku jsme se stali partnery další stovky českých cestovních agentur a do konce roku tak lze předpokládat spolupráci s 550 českými (a 200 slovenskými) provizními prodejci. Za stejnou dobu hledali na webech s CeSYSem svojí dovolenou 4 miliony lidí, což je číslo zhruba odpovídající celému roku 2012. V červenci rekordní návštěvnost - přes 600 tisíc lidí.

Ano, několik cestovek (přesně 19) za poslední tři roky zvolilo jiné řešení, ale kde je tedy ten houfný odchod?

Nikde, je to konkurenčí "liesketing".

Ten se líší od marketingu v jedné věci - je celkem jedno, co komu říkáte - jedině důležité je prodat, vše ostatní jsou většinou nesmysly. A co s klientem až zjisití, že ne vše je tak, jak bylo prezentováno? Nevadí, prachy jsou na účtě a letadlo letí dál.

Takže až Vám zase někdo bude vyprávět o troskotajícím CeSYSu a nesnesitelné nutnosti cokoli měnit, nevěřte mu - je to jen liesketing.

PS.
10.10. se CeSYS posune opět dopředu, nechte se překvapit :)

Jan Duffek

Na co si dát pozor při prodeji zájezdů

25.9.2013

Rádi bychom pro začínající cestovní agentury zařadili pár tipů, na co a koho si dát pozor při prodeji zájezdů:

Přátelé, známí, sousedé: neklesejte na mysli z faktu, že přátelé a známí se na Vás většinou neobrátí když hledají svou vysněnou dovolenou. Neklesejte na mysli z faktu, že Vaši sousedé, obyvatelé, Vašeho města nebo městečka se raději obrátí na "osvědčenou" cestovní agenturu či kancelář. Co to způsobuje se neví :-) Každopádně zkuste zapracovat na marketingu: Zařaďte je na Vás mailing list (je dobré se jich předem zeptat), aktivujte si Zákazníka (budou si moci sami nastavit jaké nabídky chtějí od dostávat), vymyslete zajímavé bonusy (které umíte poskytnout jen Vy), dejte o sobě vědět v lokálních periodicích. Určitě je to lepší než čekat, zda nepřijdou sami.

Máte pocit, že ve svém působišti fungujete jako informační centrum zájezdů - mnoho klientů se na Vás obrátí s prosbou o radu s výběrem dovolené. Strávíte s nimi hodiny, ale veškerá snaha marná - klienti odejdou s tím, že si vše v klidu a pohodlí domova rozmyslí a druhý den přijdou. Nepřijdou, koupí zájezd na internetu, po své dovolené Vám přijdou poděkovat jak dobře jste jim poradili - nejste v tom sami.

Vaši přátelé nebo známí si u Vás koupí zájezd a požádají Vás, abyste za ně vyplnili smlouvu a zájezd zaplatili - nemají čas, jsou v práci, přijdou odpoledne a smlouvu podepíší, peníze za zájezd uhradí - v nejednom případě jsme slyšeli, že si to nakonec rozmyslí a nikam jet nechtějí nicméně cestovní kancelář bude od Vás platbu požadovat.

Nikdy neodesílejte podepsanou smlouvu od klienta do cestovní kanceláře bez alespoň uhrazené zálohy. Velmi často se stává, že klient podepíše cestovní smlouvu, ale už ho nikdy neuvidíte, zájezd nezaplatí. Pokud takto podepsanou cestovní smlouvu pošlete do cestovní kanceláře, vždy od Vás bude požadovat platbu bez ohledu na to, zda Vy ji máte od klienta nebo nemáte. Alternativně posílejte smlouvy na destinace, do kterých chcete cestovat sami :-).

Máte podobné zkušenosti? Dejte nám vědět!

Jana Kaucká

Nuda v Brně

24.1.2013

Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu GO Brno je za námi. A já se nemohu zbavit dojmu, že nejen tento - ale veletrhy cestovního ruchu obecně - se pomalu stávají zbytečnými a původního obsahu zbavenými událostmi okresního významu. Zdá se Vám to jako příliš kritické zhodnocení? Účast cestovních kanceláří je rok od roku slabší (ty velké to vzdaly už dávno), cestovních agentur jezdí čím dál tím méně a doprovodný program je vyřešen typicky "hezky česky" - máme dvě asociace, tak každá šup do jednoho rohu a nechť si každý vybere a mikrofony na plný kotel. Účinější způsob jak rozdrobit už tak skrovné publikum neexistuje.

Na druhou stranu je ale legrace. Můžete si na deseti metrech čtverečných zahrát golf, zkusit si vylézt na laně ke stropu nebo si koupit zlevněného průvodce po Nepálu (a pak zabloudit v poloprázdné veletržní hale). Je to nový koncept - rozšířený obsah do kterého se vejde všechno, co jen trochu souvisí s cestováním. Setsakramentsky viditelná ruka trhu šmátrá i zde, což je ve srovnání s vedlejším pavilonem obsazeným prezentacemi regionů až tragicky komické. Nebo komicky tragické? Proti gustu žádný disputát, kdo platí, ten jede. Otázka je kam ...

Vydrželi jsme až do neděle a v tomto směru jsme udělali hodně práce. S desítkami nových a stávajících cestovních agentur jsme probrali jak vylepšit CeSYS, představili jsme novinky, které jsou na spadnutí (fakturační systém, nové produkty pojištění, možnosti prodeje ubytovacích kapacit atd.) a dořešili důležité věci týkající se dat některých cestovních kanceláří. Takže pokud bych to měl shrnout jednou větou: ..(alespoň) "u nás dobrý".

Jan Duffek


Dobrý den, tisíc korun

15.1.2013

Začíná šňůra zimních veletrhů - GO v Brně, ITF Slovakiatour v Bratislavě, Holiday World v Praze. Letos jí pojedeme už po páté. A když by se mohlo zdát, že je to tedy již rutinní (nikoliv však levná) záležitost, vždy nás něco překvapí - ať už v dobrém nebo ve zlém - nakonec se tomu stejně zasmějeme.

Nezapomenutelnou se pro nás stala například "zdravice" pracovníka ostrahy brněnských veletrhů. Přijedete první den ráno autem k hlavní bráně, auto plné věcí, které jste včera zapomněli vyndat nebo nemohli nechat na stánku. Stáhnete okénko, řeknete: "Dobrý den .. chtěl bych... " Na druhé straně mužík zahalený v kapuci a omotaný reflexní vestou zařve do okénka: "Tisíc korun!", a vypustí z pod kapuce oblak bílého dýmu jak pohádkový drak. Než se stihnete nadechnout, na klíně přistává zmuchlaná účtenka a do auta trčí mužíkova natažená dlaň. Je vymalováno. Kdo je tady pánem na příští čtyři dny je jasné. Že jste za celou veletržní akci zaplatili desítky tisíc korun, že jste tu již poněkolikáté, že nikdy neděláte zbytečné problémy a potřebujte jen těch pár krabic dovést ke vchodu? Tisíc korun.

Podobně to dopadlo i v Bratislavě, jen s tím rozdílem, že slovenský mužík prošel upgradem - měl navíc u pasu revolver - tušíce, že rozkaz zní jasně - jakákoli argumentace předem vyloučena ... Tak uvidíme, čím nás veletrhy překvapí letos. Pokud uvidíte u brány do areálu menší potyčku, s největší pravděpodobností to budeme my. Těšíme se na setkání v Brně!

Jan Duffek

>


4,1 milionu

8.1.2013

Nejedná se o číslo z žádné nové aféry ani o letošní plánované navýšení počtu úředníků na nás dohlížejících, ale přesně tolik lidí hledalo svojí dovolenou v minulém roce na stránkách cestovních agentur, které používají CeSYS (unikátní uživatelé za rok 2012). Je to málo nebo hodně?

Vezmeme-li v potaz, že celý outgoingový trh již nějaký ten rok po sobě neroste a naopak každoročně odepíše několik procent, středomořské destinační "držáky" se potácí v kruhu politických a ekonomických problémů a pomalé zdanění všeho a všech u nás doma našincům apetit k nákupu dovolené určitě nezvedne - je to číslo pozitivní. Například ve srovnání s rokem 2011 se jedná o zhruba deseti procentní nárůst. Těžko soudit, zda tyto čísla vyjadřují nějaký statistický trend provizního prodeje dovolených, domnívám se však, že minimálně o jednom faktu vypovídat mohou. Cestovní agentury se naučily přes CeSYS efektivně nabízet produkty CK a lidé si s CeSYSem rozumí.

Rádi bychom tento trend podpořili. Proto se můžete těšit již začátkem roku na řadu nových nástrojů a vychytávek. Moravským cestovkám bude k dipozici zkušená regionální manažerka (přímo v Ostravě), slovenským nový regionální manažer v Trnavě. Změníme koncept školení tak, aby lépe vyhovoval potřebám cestovek a doplníme zajímavými přednáškami (například jak udělat dobrý newsletter, jak získat nové klienty). Rozšířili jsme hotline podporu a realizaci tak, abychom mohli rychleji a efektivněji řešit Vaše dotazy a požadavky. A na měsíce leden a únor jsme připravili akční nabídku jak pro naše stávající, tak nové CeSYSáky. To jediné, co se určitě nezmění a zůstane zachováno, je cena CeSYSu.

Myslím, že se máte opravdu na co těšit.

Jan Duffek

>


Rok 5

14.12.2012

Tak už pomalu doklepáváme s CeSYSem pátý rok, říkal jsem si včera cestou z práce domů. Úplně pravda to bude sice až v květnu, ale bráno kalendářně je to tak. Když jsem zalovil v paměti a vybavil si, jak jsme před těmi pár lety začínali s Mirkem psát CeSYS v naší první kanceláři u rozpadajícího se stolečku (díky Honzo :)), s kusy staré malby ve vlasech, která nám sem tam přistála na hlavě nebo klávesnici, musel jsem se tomu zasmát. Na wc to bylo skoro "30 metrů na truc holou pavlačí" a okno jsme otevírali, jen když to bylo nejnutnější - evidentně bylo naposledy natřeno v době, kdy se Liberec ještě jmenoval Reichenberg. Ale to už je dávno pryč, čas letí velmi rychle. I letošní rok proletěl jak krajina za okny expresu. A ikdyž to na první pohled nemusí být patrné, prošli jsme s CeSYSem letos řadou - mnohdy zásadních - změn.

Některé vyplynuly samy z kontinuálního vývoje CeSYSu (řada upgradů existujících nástrojů), jiné se přihlásily samy (přechod do zcela nového hardwarové zázemí). Většina z nich však byla iniciována Vámi - cestovními agenturami. Na základě Vašich požadavků a přání tvoříme CeSYS. Za to Vám patří obrovský dík.

Provést detailní výčet všech nových nástrojů, vylepšení, upgradů, kosmetických úprav by mi asi vydalo na povídání až do Silvestra. Zmíním namátkou jen pár příkladů za všechny: schránku zájezdů (od tohoto týdne již integrovanou do Účtu zákazníka, nové funkce v exportu PDF letáku, nový editor, nové možnosti zobrazení top nabídek, nová filtrovací kritéria, sjednocení ceníku s objednávkou, fulltextové vyhledávaní, tvorba vlastních formulářů ...

V CeSYSu přibylo dalších 37 cestovních kanceláří, které můžete nabízet svým klientům na webech nebo přímo ve vašich kancelářích pomocí CeSYS Vyhledávače. Celkový počet CK v CeSYSu se přiblížil k číslu 270. Zpracování a servis dat řešíme na nejvyšší možné úrovni. Tým lidí, který se o data stará a který se nám letos konečně podařilo ustálit v podobě, v jaké jsme chtěli, aktivně komunikuje s cestovkami, pomáhá jim správně strukturovat data a řeší jejich nedostatky. Tam, kde to nejde, máme v záloze TOMa. Není v lidských silách zcela eliminovat výskyt chyb, ale pokud na nějaké narazíme nebo nás o nich informujete sami, snažíme se je odstranit, jak rychle to jen jde.

Velký pokrok jsme zaznamenali u CK akceptujících jednotný formát cestovní smlouvy. Z počátku roku jste mohli vystavovat smlouvy u sta CK, aktuálně je to už celkem 143 CK. Tento nárůst je úzce spojen s dlouhodobým projektem CeSYS Online, ve kterém postupně napojujeme cestovní kanceláře pomocí webových služeb do režimu online. Není to procházka růžovým sadem. Spíše než na racionální přístup jsme si už zvykli na hromadu klacků pod nohama a občas i písek v očích. Nicméně jedeme dál. Chceme Vám vytvořit stejný komfort pro práci, jaký mají (již desítky let) provizní prodejci v okolních státech. K dispozici nyní máte 43 cestovních kanceláři, u kterých již můžete online nástroje plně využít.

Víme, že ne vše se točí jen kolem CeSYSu. Pro provizní prodej jsou důležité i doplňkové služby. Proto pokračujeme ve spolupráci se švýcarskou společností HolidayCheck AG na doplňování českojazyčných recenzí hotelů (do konce roku jich bude 5x víc než na začátku roku), díky jedu.cz jsme otevřeli možnost zprostředkování prodeje víz, aktivní je druhým rokem možnost online sjednání cestovního pojištění u ERV pojišťovny. A na příští rok plánujeme významné rozšíření o další zajímavou službu.

Jarní a podzimní školení navštívilo kolem dvou set z Vás. Bezva, díky moc za to! Vidět se osobně a sdělit si své představy a požadavky z očí do očí je nejlepším způsobem, jak se posunout zase o kousek dál, i když nám občas pěkně šlápnete na kuří oko. Příští rok se pokusíme školení pojmout trochu jiným způsobem, tak, aby si na své přišel úplný začátečník i ostřílený CeSYSák. Pokud budete do té doby potřebovat poradit nebo navštívit, stačí zavolat na hotline nebo si domluvit schůzku s jedním z Vašich regionálních manažerů.

Úplně nakonec bych rád zmínil fakt, že i přes řadu novinek a funkcí přidaných nejen v letošním roce, stojí CeSYS pátým rokem pořád stejné peníze. V tomto trendu bychom rádi pokračovali i nadále - bez zbytečných marketingových "oblbováků" a různých "super akcí", které na nás všechny útočí ze všech stran.

Přeji Vám za všechny s CeSYS Týmu krásné Vánoce a vše nej do nového roku!

Jan Duffek

>


Rozšíření vyhledávacích kritérií

10.12.2012

CeSYS umí vyhledávat podle desítek různých kritérií. Většina z nich úzce souvisí s informacemi, které poskytují cestovní kanceláře v datech svých produktů. A některé cestovní kanceláře mají data lepší, jiné horší. Je to podobné jako s jejich přístupem k provizním prodejcům. Ale o tom až někdy jindy, pojďme se krátce podívat, jak je to s daty cestovek a možnostmi přidávání vyhledávacích kritérií.

Základním faktem je, že z dat cestovních kanceláří se nedá vyčíst vše a to, co se vyčíst dá a v praxi funguje, CeSYS pokrývá - vztaženo konkrétně na vyhledávání - možnost kombinace 23 různých kritérií. Informace, které se z dat z jakýchkoliv důvodů získat nedají, neignorujeme a snažíme se je doplňovat sami (například označení first minute a last minute) tak, aby se podle nich dalo vyhledávat. Jen letos jsme přidali čtyři nová vyhledávací kritéria a další pak plánujeme zařadit začátkem příštího roku.

Jedním z nich je vyhledávání podle počtu osob. Toto kritérium máme připravené v CeSYSu již delší dobu, ale zatím jsme se rozhodli ho neaktivovat. Jsme přesvědčeni o tom, že je nutné nejprve dotáhnout strukturu dat do rozumné podoby u co nejvíce cestovek. Současně pak nastavit logiku vyhledávání tak, abychom dokázali vracet správné roomingy dle počtu lidí a jejích věku. Bylo by určitě jednoduché "to nějak" zpracovat pro pár preferovaných cestovek, moc si nelámat hlavu s funkčností a správně marketingově zobecněné to pustit ven. Touto cestu nepůjdeme. Koresponduje to s naším přesvědčením nepouštět do ostrého provozu, byť sebelepší a potřebnější funkcionalitu, pokud nebude fungovat na sto procent a zároveň nebude představovat potenciální zádrhel pro další vývoj celého systému.

Dalším vylepšením, na které se můžete těšit, je úprava vyhledávacích kritérií pro produkty plaveb. Současné nastavení není optimální, protože tento produkt je svojí strukturou přeci jen odlišný od klasických zájezdových produktů. Od této změny očekáváme komfortnější a přesnější vyhledávaní v plavbách.

loading...

Není to jen o softwaru. Od roku 2008 pomáháme růst stovkám cestovek.

Na systému CeSYS provozuji cestovní agenturu NUBIS.CZ třetím rokem. Domnívám se, že tento systém je vhodný pro cestovní agentury všech velikostí. Někdo může říci, že zde to, či ono chybí a bude mít pravdu. Já k tomu dodávám, že za dobu kdy na tomto systému pracuji, udělal CeSYS obrovský krok kupředu, a pokud jsem přišel s nějakým smysluplným nápadem na vylepšení, nikdy nebyl zavrhnut a na jeho zpracování začal CeSYS pracovat. Mohu jen dodat, že bych neměnil.

Zdeněk Kochta (www.nubis.cz)

Na systému CeSYS uceňuji jeho sofistikovanost, pevnou cenu za licenci, přestože jsou stále přidávány nové funkce a dobrou komunikaci s technickou podporou. Systém nabízí široké možnosti personalizace pro uživatele bez znalosti tvorby webu, jeho administrace je dostatečně intuitivní a člověk si ho osvojí za pár hodin. Vždy je co zlepšovat, ale na lidech, kteří CeSYS vyvíjí, je vidět, že to ví a že je to baví.

Roman Korecký (www.dovln.cz)

Spolupracuji s CeSYSem od počátku roku 2009. Od té doby přibylo v systému mnoho novinek a ,"vychytávek", které usnadňují mně a mým klientům orientaci na stránkách. Velmi kladně hodnotím také přístup, znalost problematiky a trpělivost pracovníků Podpory, kteří jsou vždy k dispozici a snaží se pomáhat při řešení problémů v tvorbě stránek. Myslím, že systém je nastaven tak, aby si všichni prodejci mohli nastavit prezentaci své firmy na webu, jak si představují.

Iva Křečková (www.royaltour.cz)

Moc děkuji a děkuji vůbec celému cesysu za spolupráci, protože cokoliv je třeba, tak hned řešíte.

Yveta Katrová (www.ca-yvetta.cz)

loading