OP Statistiky a vylepšení newsletterů

S blížícími se Vánoci přinášíme další 2 vylepšení do CeSYSu. První potěší všechny, kteří aktivně využívají obchodní případy a to druhé zase ty, kteří oslovují své klienty pomocí newsletterů CeSYSu.

OP Statistiky

Letošní sezóna se pomalu ale jistě chýlí ke konci a nastává čas pro bilancování. Mnozí z Vás jistě ocení jednoduché a přehledné statistiky z obchodních případů, které jsou online - tedy neustále aktuální a jsou ihned k dispozici bez nutnosti exportu dat mimo CeSYS.

Statistiky z obchodních případů najdete stejně jako vše ostatní, co se obchodních případů týká, v záložce Prodej → Obch. případy → OP Statistiky.

Než se vrhnete na prohlížené jednotlivých statistik, je nutné si nejprve uvědomit, jaké časové období chcete do tabulek a grafů promítnout. V políčku Období (A) si vyberte, jestli Vás zajímají obchodní případy, které jste v daném roce vytvořili OP vytvořené v roce 2018 nebo ty, kterým v daném roce skončil termín zájezdu → OP odjeté v roce 2018. Rozdíl v těchto volbách může být u některých typů dat marginální (Pozn.: Výchozí hodnotou jsou OP vytvořené v současném roce.) 

Prostředí stránky je podobné detailu obchodního případu - také zde najdete několik záložek (B) s tabulkami a grafy podle typu dat. Každá záložka se skládá z tabulky vlevo a grafu vpravo.

Do sloupcového grafu se promítnou 2 sloupce z tabulky:

  • počet obchodních případů → modré sloupce
  • provize → oranžové sloupce

Každý z obou souborů dat má rozdílné hodnoty a tudíž i na grafu musí mít oddělené osy Y → počet OP má levou osu, provize mají osu pravou (C).

V pravém horním rohu je tlačítko pro přepnutí grafu na koláčový graf (D). Pro některá data se tento druh grafu hodí více. Koláčový graf ovšem pracuje pouze s počty obchodních případů, provize v nich nehledejte. 

Tabulka zobrazuje ve většině kategorií pouze 10 nejčastějších položek ( TOP 10 nejprodávanějších zemí, CK apod.), přičemž zbytek je shrnut do řádku Ostatní. Zcela dole vidíte i součty OP, obratů a provizí (E).

Pozn. 1: V tabulce se zobrazují obraty a provize v lokální měně (tzn. v České republice v korunách); pokud máte obchodní případy s platbami v cizích měnách, jsou do statistik zahrnuty také, ovšem přepočteny do národní měny podle průměrného ročního kurzu České národní banky.

Pozn. 2: Počty a součty se mohou tabulka od tabulky lišit podle toho, co všechno u obchodních případů evidujete. V ideálním případě evidujete vždy všechno, takže potom budou součty vždy stejné.  

Doufáme, že se Vám budou OP Statistiky líbit a že Vám třeba napoví, na co je třeba se v nadcházející sezóně zaměřit. 

Newslettery - obarvení nabídek zájezdů

Druhá novinka se Vám bude líbit, pokud používáte newslettery v CeSYSu. Přidali jsme totiž možnost obarvit si automaticky generovanou nabídku zájezdů dle Vašeho přání.

Dosud bylo možné připravit si vlastní newsletterovou šablonu - vložit si vlastní texty, graficky si je nastavit dle vlastních potřeb, nastavit barvu pozadí emailu a barvu textu (viz screenshot 1) a popřípadě vložit záhlaví a zápatí emailu. Nicméně vložené nabídky generované ze systému jste si příliš upravit nemohli. Pouze jste si zvolili druh šablony a hotovo. Pokud jste si tedy zvolili nějaké barevné ladění svého newsletteru, museli jste se doposud spokojit s černobílým provedením nabídek zájezdů, což ne vždy bylo ideální.

Screenshot 1: současná možnost nastavení barvy pozadí emailu a textu

Screenshot 1: dosavadní možnosti nastavení barev pozadí emailu a textu

Co je tedy nového?

Nově si lze mimo výše zmíněná nastavení zvolit i vlastní barvy nabídek zájezdů.

Ve formuláři, kde si lze zvolit typ zobrazení nabídek zájezdů a vložit čísla termínů (viz screenshot 2) přibyly 2 nové prvky:

  • editor barev pozadí a textů nabídek
  • náhled výsledné podoby vkládané nabídky (za použití vzorových obrázků a textů).

Screenshot 2: vložení nabídek zájezdů do newsletteru

V editačním okně si je třeba nejprve zvolit typ zobrazení (viz screenshot 3 - A). Zde nově naleznete pouze 6 variant oproti dosavadním 9. Verze s označením 2016, které se od verzí 2015 (nově pojmenované jako varianta 2) lišily minimálně, již nadále nebudou k dispozici.

Screenshot 3: nastavení barev pozadí a textů

Barvy pozadí a textů v nabídce zájezdů si lze volit jednotlivě přímo pod textovým polem s čísly termínů (B). Nabídka je rozdělena na 3 bloky - primární, sekundární a tlačítko. U každého z těchto celků lze obarvit zvlášť pozadí i text.

Aby bylo nastavování barevných kombinací uživatelsky co možná nejpřívětivější, máte k dispozici “živý” náhled toho, jak to bude ve výsledku vypadat (C).

Upozornění: při použití reálných dat a obrázků může působit výsledné barevné ladění nabídky trochu odlišně (jinak dlouhé texty, jiné barvy na obrázcích). Je dobré si před odesláním newsletterů klientům poslat testovací email, kde si finální podobu zkontrolujete.

Pokud si nezvolíte žádnou vlastní barevnou kombinaci, zůstane nabídka zájezdů ve výchozím barevném nastavení - černobílá (viz screenshot 4).

Screenshot 4 - výchozí barevné nastavení nabídek zájezdů

Věříme, že možnost obarvení nabídky zájezdů v newsletterech oceníte a bude se Vám s nimi dobře pracovat. V případě dotazů Vám jsme jako vždy k dispozici na podpora@darkmay.cz.

Nedávné články

Není to jen o softwaru. Od roku 2008 pomáháme růst stovkám cestovek.

Na systému CeSYS provozuji cestovní agenturu NUBIS.CZ třetím rokem. Domnívám se, že tento systém je vhodný pro cestovní agentury všech velikostí. Někdo může říci, že zde to, či ono chybí a bude mít pravdu. Já k tomu dodávám, že za dobu kdy na tomto systému pracuji, udělal CeSYS obrovský krok kupředu, a pokud jsem přišel s nějakým smysluplným nápadem na vylepšení, nikdy nebyl zavrhnut a na jeho zpracování začal CeSYS pracovat. Mohu jen dodat, že bych neměnil.

Zdeněk Kochta (www.nubis.cz)

Na systému CeSYS uceňuji jeho sofistikovanost, pevnou cenu za licenci, přestože jsou stále přidávány nové funkce a dobrou komunikaci s technickou podporou. Systém nabízí široké možnosti personalizace pro uživatele bez znalosti tvorby webu, jeho administrace je dostatečně intuitivní a člověk si ho osvojí za pár hodin. Vždy je co zlepšovat, ale na lidech, kteří CeSYS vyvíjí, je vidět, že to ví a že je to baví.

Roman Korecký (www.dovln.cz)

Spolupracuji s CeSYSem od počátku roku 2009. Od té doby přibylo v systému mnoho novinek a ,"vychytávek", které usnadňují mně a mým klientům orientaci na stránkách. Velmi kladně hodnotím také přístup, znalost problematiky a trpělivost pracovníků Podpory, kteří jsou vždy k dispozici a snaží se pomáhat při řešení problémů v tvorbě stránek. Myslím, že systém je nastaven tak, aby si všichni prodejci mohli nastavit prezentaci své firmy na webu, jak si představují.

Iva Křečková (www.royaltour.cz)

Moc děkuji a děkuji vůbec celému cesysu za spolupráci, protože cokoliv je třeba, tak hned řešíte.

Yveta Katrová (www.ca-yvetta.cz)

loading